جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

Quality Score چيست؟

Quality Score چيست؟ Quality Scoreابزار ميزان گيري تبليغات در گوگل است كه گزينش مي نمايد لغت ها و صطراحي سايت در مشهدي وبسايت شما تا چه مقدار به اشخاصي كه دنبال كلمه ها حياتي شما در گوگل ميباشند رابطه پيدا مي نمايد . 
در واقع امتيازي كه گوگل به تك تك عبارات با اهميت شما در سيستم گوگل ادوردز ميدهد را به اصطلاح Quality Score مي نامند كه دامنه آن از 1 آغاز مي شود و تا 10 ادامه پيدا مي نمايد . 
به صورت معمول , طبق ضابطه گوگل هرچه قدر اين امتياز به 10 نزديك خيس باشد , مخارج شما نسبت به رقيبانتان كاهش خواهد يافت و نيز تاثير بي واسطه روي منزلت اطلاع رساني شما نسبت به رقيبانتان داراست . از اين رو يك كدام از مهم ترين دعوا هاي تبليغات كليكي گوگل داشتن بالاي اين امتياز است و شما نيز بايستي كلمه ها مهم خويش را طوري گزينش نمائيد كه به عدد 10 نزديك گرديد . 



عوامل متعددي روي Quality Score نقش دارا‌هستند ولي به صورت بيشتر سه دليل حياتي كه گوگل ادوردز انتخاب مي نمايد به شرح زير هست : 
1 . Keyword relevance : 
كلماتي گزينش فرمائيد بهتراست پارامترهايي را رعايت نمايند . لغت ها با اهميت حتما مي بايست مرتبط با دسته كار كاري باشند و در وبسايت و صفحه ها سايت شما جانور باشند و شما براي اين لغت ها حساس نوشته هايي داشته باشيد . درضمن از تعريف كردن خيلي عام يا اين كه تخصصي لغت ها حساس جلوگيري فرمائيد . 
2 . Landing page quality : 
شما مي بايست ازهاست و سرور مطلوب استفاده فرماييد . ضمنا يك كدام از ضابطه هاي داراي اهميت گوگل اين است كه اينترنت سايتي را كه مايل مي‌باشيد تبليغات فرمائيد حتما مي بايست دارنده دامين كليدي باشد , تارنما شما بايستي اورجينال باشد يعني اسكن نباشد , از بوستان كردن تارنما خويش جدا پرهيز كنيد . 
3 . Landing page load time : 
پباده سازي وبسايت شما به گونه اي باشد كه از حيث بارگذاري شدن مشكلي نداشته باشد , تا حد ممكن از عكس هايي با گنجايش بالا , پوشه هاي فلش دوري فرمائيد . تارنما خويش را از ديد سايز استاندارد پباده سازي فرماييد يعني خيلي طول وب سايت خويش را بالا نبريد به جاي آن صفحه ها بيش تر فرماييد . 
نمره كيفيت Quality score 
يكي مهم ترين قسمتها در تبليغ در گوگل داشتن لغت ها با اهميت مطلوب ميباشد . هر كلمه و واژه ثبت شده در تبليغ دارنده يك نمره كيفيت quality score ميباشد . سقف اين نمره كيفيت 10 است عبارت با اهميت كه نمره 10 از 10 كسب نمايد دارنده شايسته ترين كيفيت از نگاه گوگل بوده است . نمره كيفيت تاثير بي واسطه بر روي هزينه كليك ها و رده نمايش تبليغ داراست . 
مبناي كسب نمره كيفيت : 
1 – رابطه كلمه و واژه به وب سايت 2 – پايداري وب سايت 3 – نسبت نمايش به كليك عبارت اساسي 4 – موقعيت كلمه و واژه از نگاه همگاني تك واژه اي و يا اين كه تركيبي بودن ( لغات تركيبي از نمره كيفيت بهتري برخوردار ميباشند ) 
روشهاي كسب نمره باكيفيت : 
يك روش داراي اهميت در كسب نمره كيفيت عالي درج لغات حساس در كاغذ تارنما ميباشد . خوبتر است عبارت متبوع تعدادي توشه در ورقه بصورت bold و همينطور italic درج شود همينطور خوبتر است مهم‌ترين عبارت داراي اهميت به طور تيتر كاغذ درج شود . يك فاكتور كليدي ديگر استفاده از عبارت مهم در دو تگ داراي اهميت meta keyborad و meta discription در كد وبسايت هست . درج كلمه ها مهم در‌اين دو تگ تاثير بسزايي در كسب نمره كيفيت خواهد داشت . فاكتور كليدي ديگر درج تگ ميباشد . درج كلمه ها اساسي حياتي در چارچوب اين تگ در كسب نمره كيفيت تاثيرگذار خواهد بود . تحليل كردن سايت در سايتهاي html checker و از بين موردن مشكلات و خطاهاي html هم تاثير گذار خواهد بود . 
نكته : 
تبليغات در گوگل در مرزو بوم ما غربال است . در‌صورتي‌كه با آي پي كشور ايران تبليغ را مشاهده و بر روي آن كليك نماييم وارد برگه فيلترينگ مي شويم . در‌اين‌صورت گوگل آن را نمايش محسوب نموده اما كليك را به حساب نمي آورد ( هزينه كليكي هم كسر نميشود ) . البته منجر ميشود كه نسبت نمايش به كليك بالا رفته كه موجب ذيل وارد شدن نمره كيفيت آن واژه و كلمه اصلي مي گردد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.