پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

خداحافظي با موهاي سپيد همين حالا!

 مجله معاش ايده آل : بسياري از مردمان تصور مي‌كنند كه نخستين تار‌هاي سفيد‌ شده‌ گيسو نشانه‌اي از بالا رفتن سن و سال آنهاست البته درمانگران طب سنتي اين‌گونه فكر نمي‌كنند . از نگاه آنان سفيدي موها صرفا نماد بالا رفتن تعداد روزهاي زندگي نيست و اين سفيدي مي‌تواند نتيجه عوامل ديگري نيز باشد . از ديدگاه اين درمانگران كمبود ويتامينB12 , ايراد در عملكرد تيروئيد , سيگار كشيدن و كم‌خوني اعم از عواملي است كه مي‌تواند سفيد شدن موها را به همراه داشته باشد . در شرايطي كه مطمئن‌ هستيد كه سفيد شدن موهاي‌تان گذشته از30 سالگي به دليل وراثت و فاكتورهاي ژنتيك نيست مي‌توانيد به ورژن درمانگران طب سنتي كار كنيد و با ساده‌ترين شيوه‌ها با سفيدي تارهاي موي خويش نزاع كنيد . 
هر روز با وعده‌هاي غذايي 
سفيدشدن موها را متوقف كنيد 
عوامل مختلفي براي سفيدي موي در سنين پيش از ميان‌سالي موجود است . گاهي تنش‌هاي عصبي , خلل در عملكرد تيروئيد , رژيم غلط يا كمبود منگنز در مواد غذايي اعم از مهم‌ترين عواملي است كه سبب ساز به سفيد شدن موها مي‌شود . از ديدگاه درمانگران طب سنتي تصحيح هر يك از اين اختلال‌ها مي‌تواند به كاهش مراحل سفيدي گيسو و در نهايت پيشگيري از سفيد شدن موها باعث شود . گنجاندن سير در وعده‌هاي غذايي يكي از ساده‌ترين راه‌هايي است كه كمك زيادي به جبران كمبود منگنز در تن مي‌كند . در حالتي‌كه بتوانيد سير را تحت عنوان چاشني اصلي به وعده‌هاي غذاي اصلي خويش بيشتر كنيد تاثير مستقيمي بر كاهش فرايند سفيدي موها خواهيد گذاشت . چه خوب تر كه بتوانيد از سيري كه با پودر منگنز تغذيه شده باشد مصرف كنيد . اين سير مي‌تواند نيز جبران كمبود منگنز بدن‌تان را بكند و نيز در آن واحد عوامل سفيدي موي را در بدن‌تان كاهش دهد . 


هر روز شست‌وشوي مو‌ها 
از اعجاز چاي سياه و تنباكو چه مي‌دانيد؟ 
يكي از شيوه‌هاي طبيعي و بي‌دردسر براي از بين بردن سفيدي موها ماساژ موها با لوسيون گياهي چاي سياه است . براي تهيه اين لوسيون گياهي واجب نيست از اين داروخانه گياهي به آن عطاري برويد . مي‌توانيد به راحتي اين لوسيون را در آشپزخانه منزل‌تان تهيه كنيد . براي تهيه اين لوسيون كافي است يك قاشق غذاخوري چاي سياه را با يك قاشق غذاخوري گياه مريم‌گلي خشك شده با 2 ليوان آب روي حرارت بگذاريد تا آهسته آهسته بجوشد و يك ليوان از اين جوشانده باقي بماند . آن گاه اين جوشانده را از روي حرارت برداريد و آن را صاف كنيد . اذن دهيد لوسيون به خوبي سرد شود . اين لوسيون را هر هفته تهيه كنيد و از آن براي ماساژ موهاي‌تان استفاده كنيد . بهترين روش براي سياه‌كردن تارهاي سفيد موي اين است كه آنها‌را با اين لوسيون گياهي 5 دفعه در هفته ماساژ دهيد . بهترين موقعيت آن است كه براي شست‌و شوي موهاي‌تان ازيك شامپوي گياهي سبك استفاده كنيد و بعداز آن موهاي‌تان را با اين لوسيون ماساژ دهيد . يكي ديگر از لوسيون‌هاي گياهي و طبيعي كه مي‌تواند به تيره‌ شدن موهاي سفيدتان كمك كند جوشانده گياه تنباكو است كه به روش جوشانده چاي سياه مهيا مي‌شود . ماساژ اين جوشانده نيز مي‌تواند فرآيند تيره شدن موها را تسريع كند .

تجميل الانف

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.