شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

افسانه خودباوري افسانه خودباوري

افسانه خودباوري

آيا خودباوري بيماري است؟ اين به روشي بستگي دارد كه شما آن را تعريف مي‌كنيد. خودباوري به شيوه‌ي معمول را مردم و روان‌شناسان تعريف كرده‌اند. من مي‌گويم خودباوري شايد بزرگ‌ترين اختلال هيجاني باشد كه براي مرد و زن آشكار شده است. حتي بزرگ‌تر از داشتن احساس تنفر نسبت به كسي ـ البته مي‌دانيم كه نفرت احساس خوشايندي نيست، هر چند از خودباوري اندكي بهتر است.

[caption id="attachment_1003" align="alignnone" width="300"]افسانه خودباوري افسانه خودباوري[/caption]

چرا احساس تنفر از مردم و محكوم كردن آنان بدتر از خودباوري است و هميشه منجر به خودبيزاري مي‌شود؟ چون آشكار است كه اين امر منجر به نزاع، عمل متقابل، جنگ و نسل‌كشي مي‌شود.

شگرف است! خودبيزاري مسبب نتايج بسيار مبهمي است؛ ولي مانند احساس تنفر و بيزاري از خودتان، منجر به خودكشي نمي‌شود. درواقع، زندگي با انتقاد و نكوهش سخت از خودتان سپري مي‌شود.

اليس در كتاب افسانه خودباوري، توضيحي واقعي و خردمندانه از خود باوري و خويشتن پذيري ارائه مي كند و به بررسي تفكر آموزگاران بزرگ مذهبي، فلاسفه و روانشناسان مي پردازد. اليس توضيح مي دهد كه با استفاده از رفتاردرماني منطقي – هيجاني مي توان به خويشتن پذيري بي قيد و شرط رسيد و در اين زمينه تمرين ها و ابزاري براي رسيدن به پذيرش بي قيد و شرط خودمان، ديگران و زندگي پيشنهاد مي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.