جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

10 نكته حائض اهميت جلوگيري از ترقي جوش

10 نكته حائض اهميت جلوگيري از ترقي جوش توصيه هاي حساس : براي جلوگيري از ترقي جوش ها و كاهش حجم و تعداد آنان مي بايست سفارش هاي زير را در لحاظ داشته باشيد و به آن ها فعاليت نماييد . 1 – جوش ها را ويرايش نكنيد و آن ها را با فشار خالي نكنيد .   تجميل الانفالي كردن آن ها به يك انستيتوي زيبايي مراجعه‌نماييد تا با دستگاه هاي مكنده جوش ها را تخليه نمايند . در صورتي‌كه چنين مركزي در اطراف شما نيست , انگشتان خويش را با الكل ضدعفوني فرمائيد , ناخن ها را كوتاه فرماييد و با يك دستمال پاك جوش ها را به آهستگي فشار دهيد تا تخليه شوند . 
2 - پوست خويش را به نرمي ماساژ دهيد . اين فعاليت را ميتوانيد به صورت تر و تميز , خودتان انجام دهيد و يا اين كه به يك شخص مجرب مراجعه‌كنيد تا پوست شما‌را ماساژ دهد . ماساژ سبب ساز تخليه چربي پوست شده و از ترقي جوش ها جلوگيري مي نمايد . 
3 - آسودگي كم عقل داشته باشيد . عملكرد فرمائيد خواب تر و تميز داشته باشيد . استراحت كافي داشته باشيد و چه بسا الامكان از فشارهاي روحي و عصبي بپرهيزيد . 
4 - روزي دو توشه صورت خويش را بشوييد و ماساژ دهيد . براي شستشو از صابون اسيدي ( گوگردي ) كه دكتر پيشنهاد مي نمايد استفاده نمائيد . ابتدا صورت خويش را عالي صابون بزنيد تا از كف پوشيده شود . بعد از آن با نوك انگشتان , پوست صورت خويش را ماساژ دهيد تا صابون در منافذ پوست به خير نفوذ نمايد و چربي هاي انباشته شده در جوش ها را از بين چيره شود . از طرف ديگر ماساژ منجر بهبود جريان خون پوست و تازگي و شادابي آن ميگردد . با كف دست خويش پوست صورت را از راست به چپ , از چپ به راست و آن‌گاه از زير به بالا ماساژ دهيد . كل زمان ماساژ صورت با كف صابون مي بايست پنج دقيقه ارتفاع بكشد . بعد از آن صورت خويش را با آب گرم بشوييد تا كاملاً از بين برود . بعد با يك پنبه آغشته به گلاب , مرحله پوست را تميز فرماييد . گلاب يا اين كه آب ليمو , اثر قابض دارا هستند و سبب ارتقا گردش خون و بهبود پوست مي‌شوند . 
5 - هفته اي يك يا اين كه دو توشه از ماساژ سركه سيب استفاده نمائيد تا چربي پوست كاهش يابد . براي اين فعاليت كافي است پاره اي سركه سيب را در به عبارتي ميزان آب بريزيد و آن گاه با انگشت كمي از اين تركيب را برداريد و بر روي صورت خويش بماليد و ماساژ دهيد . ماساژ را با حركات حلقوي و ضربه اي آرام انجام دهيد و ابتدا از ذيل به بالا و آنگاه از نزولي جنبش نماييد . آن گاه يك‌سري دقيقه حوصله نماييد و آن‌گاه صورت خويش را بشوييد . 
6 - از مصرف غذاهاي چرب , شيريني بسيار , سس مايونز , خامه , شكلات , گردو , فندق , موز , تخم مرغ , بعضا از ماهي ها و نارگيل , چه بسا المقدور بپرهيزيد اما نيازي به رژيم هاي مشقت بار نيست . كارايي فرماييد سبزي ها و ميوه جاتي را كه دربردارنده ويتامين A مي باشند زيادتر مصرف نماييد : هويج , اسفناج , شاهي و گوجه خارجي . همينطور مصرف چاي و چاشني جات را محدود نمائيد . 
7 - همت نمائيد هر روز صورت شما در معرض روشنايي آفتاب قرار گيرد . اشعه آفتاب تأثير زياد خير و خوبي در بهبود جوش هاي كبر جواني داراست . خوب تر است براي مراقبت ديده ها از عينك آفتابي ياري بگيريد . ولي بعضا محققين معتقدند كه فروغ آفتاب بعد از مدتي موجب تشديد آكنه ميشود , براين اساس خوبتر است استفاده از آفتاب را تنها براي آغاز معالجه به عمل گيريد . 
8 - از ورزش و پياده روي غفلت نكنيد . بخش اعظمي از جوش هاي پوستي بعداز مدتي ورزش به كلي ناپديد ميشوند . در صورتيكه هر روز صبح , مسافتي هم اندازه دست كم سه كيلومتر را به طور پياده روي يا اين كه به طور دويدن طي نماييد و بعد از آن يك دوش بگيريد , متوجه ميشويد بعداز بازه زماني مضاعف كوتاهي پوست شما فراوان شاداب خيس مي‌شود و اكثري از جوش ها برطرف مي گردند . ورزش و استحمام سبب ساز گشوده شدن منافذ پوست , بهبود جريان خون آن و رفع چربي مي‌شود . 
9 - براي شستشوي صورت از آب گرم استفاده نماييد . صابون شما خوب تر است از دسته اسيدي باشد كه چربي را كاهش دهد . مصرف مواد آرايشي و كرم هاي چرب را محدود فرمائيد و در صورت استفاده , ابتدا پوست را به يك كـِرم مرطوب كننده آغشته كرده و بعد از آن از پودر يا اين كه بقيه مواد آرايشي استفاده نمائيد و شب , هنگام خواب تمامي اين مواد را توسط شير تميز كن پاك نمائيد . 10 - بعداز شستشوي صورت , هيچگاه با يك حوله به صورت وحشيانه صورتتان را تميز نكنيد , بلكه يك دستمال كاغذي يا اين كه حوله قابل انعطاف را با پوست خويش تماس دهيد تا كم آب شود .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.