شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

سئو از ابتدا و نكات مهم براي شروع يادگيري سئو

بخش هاي اين راهنماي شامل سئو در مشهد :

بخش 1: موتورهاي جستجو چگونه كار مي كنند؟

بخش 2: افراد چگونه با موتورهاي جستجو تعامل دارند؟

بخش 3: چرا بازاريابي موتور جستجو ضروري است؟

بخش 4: مباني طراحي و توسعه دوستانه موتور جستجو

بخش 5: تحقيق كليد واژه

بخش 6: چگونگي استفاده، تجربه و تحت تأثيرگذاشتن رتبه بندي محتوا

بخش 7: عموميت بخشيدن و لينك دهي ها

بخش 8: ابزار موتورهاي جستجو و سرويس ها

بخش 9: اسطوره ها و تصورات غلط درباره موتورهاي جستجو

بخش 10: سنجش و پيگيري ميزان موفقيت

بهينه سازي موتور جستجو و يا همان سئو (SEO) چيست؟

سئو يك بازاريابي رو به رشد است كه بر روي ديدگاه رو به رشد در نتايج منطقي (بدون پرداخت وجه) موتور جستجو متمركز شده است. سئو شامل عناصر فني و خلاق مورد نياز براي بهبود رتبه بندي، ترافيك بدست آمده و افزايش آگاهي در موتورهاي جستجو مي باشد. جنبه هاي بسياري براي سئو وجود دارد، از كلمات موجود در صفحه شما گرفته تا ساير سايت هايي كه به وب سايت شما لينك مي دهند. بعضي اوقات سئو به سادگي موضوعي است كه مطمئن شويد سايت شما به گونه اي طراحي شده است كه موتورهاي جستجو بتوانند آن را درك كند.

سئو تنها در مورد ساخت وب سايت هاي مورد پسند موتورهاي جستجو نيست. بلكه در مورد ايجاد سايت شما به صورت انسان دوستانه نيز عمل مي كند.

اين راهنما براي توصيف تمام زمينه هاي سئو از يافتن اصطلاحات و عبارات (كلمات كليدي) كه باعث ايجاد ترافيك به وب سايت شما مي شود، ساختن سايت به گونه اي كه مورد پسند موتور هاي جستجو باشد تا ايجاد لينك ها و بازاريابي ارزش منحصر به فرد سايت، شما نوشته شده است. اگر در مورد اين موارد گيج شده ايد، اين را بدانيد كه شما تنها نيستيد و ما براي كمك به شما اينجا هستيم.

 

چرا وب سايت من به سئو نياز دارد؟

عمده ترافيك وب توسط موتورهاي جستجو تجاري مانند: گوگل، بينگ و ياهو هدايت مي شود. اگر چه رسانه هاي اجتماعي و ساير انواع ترافيك مي توانند باعث ايجاد بازديد از وب سايت شما شوند، موتورهاي جستجو، روش اصلي براي هدايت اكثر كاربران اينترنت هستند. اين درست است خواه سايت شما از محتوا، سرويس ها، محصولات، اطلاعات و يا هر چيز ديگري حمايت كند.

موتورهاي جستجو منحصر به فرد هستند به اين صورت كه آنها ترافيك هدفمندي را فراهم مي كنند تا افرادي را براي آنچه كه شما عرضه مي كنيد را پيدا نمايند. موتورهاي جستجو شاه راه اصلي هستند تا اين اتفاق رخ دهد. اگر موتورهاي جستجو نتوانند سايت شما را پيدا كنند و يا نتوانند محتواي شما را به پايگاه هاي داده خود اضافه كنند، شما فرصت هاي باور نكردني را براي هدايت ترافيك به سايت خود را از دست مي دهيد.

جستجوي جستارها، كلماتي كه كاربران در جعبه جستجو تايپ مي كنند، ارزش فوق العاده اي دارند. تجربه نشان داده است كه ترافيك موتور جستجو مي تواند باعث موفقيت (و يا شكست) يك سازمان باشند. ترافيك هدفمند به يك وب سايت مي تواند تبليغات، درآمد و مواجهه با سايت شما را به صورت كاملا منحصر به فرد از ديگر سايت ها و بازاريابي ها براي شما فراهم كند. سرمايه گذاري در سئو مي تواند در مقايسه با ساير انواع بازاريابي و ارتقاء ميزان بازدهي، شانس بالايي را براي شما فراهم نمايد.

چرا بدون اعمال سئو موتورهاي جستجو نميتوانند سايت من را تشخيص دهند؟

موتورهاي جستجو هوشمند هستند، اما هنوز هم نياز به كمك دارند. موتورهاي اصلي همواره تلاش مي كنند تا تكنولوژي خود را براي رديابي عميق تر وب و بدست آوردن نتايج بهتر براي كاربران، به روز رساني نمايند. با اين حال، محدوديتي براي عملكرد موتورهاي جستجو وجود دارد. در حالي كه سئو مناسب مي تواند تا هزاران نفر بازديد كننده را براي شما افزايش دهد و توجه بيشتري را به سايت شما جلب كند، حركت اشتباه مي تواند سايت شما را در نتايج جستجو پنهان و يا دفن كند، جايي كه امكان ديده شدن شما بسيار كم است.

علاوه بر ايجاد دسترسي به محتوا براي موتورهاي جستجو، سئو به ارتقاء رتبه بندي ها نيز كمك مي كند تا محتوا در جايي قرار گيرد كه جستجوگران آن را به آساني پيدا كنند. اينترنت به شدت در حال تبديل به يك فضاي رقابتي است، و آن دسته از شركت هايي كه عمل سئو را در سايت خود در نظر مي گيرند، داراي مزيت افزايش ميزان بازديد كنندگان و مشتريان مورد نظر خود است.

آيا مي توانم سئو را براي سايت خودم انجام دهم؟

دنياي سئو بسيار پيچيده است، اما اكثر مردم به آساني مي توانند اصول اوليه را درك كنند. حتي مقدار كمي از دانش مي تواند تفاوت بزرگي را براي شما ايجاد كند. آموزش رايگان سئو به طور گسترده در وب در قابل دسترس است، از جمله در راهنمايي مانند اين؛ شما مي توانيد انجام اين كار را با يك تمرين كوچك تركيب كنيد و اين راه را ادامه دهيد تا به يك استاد تبديل شويد.

با توجه به تعهد زماني، تمايل شما براي يادگيري و پيچيدگي وب سايت شما، ممكن است تصميم بگيريد تا از يك متخصص براي رسيدگي به امور كمك بگيريد. شركت هايي كه سئو را انجام مي دهند ممكن است متفاوت باشند برخي داراي تمركز هاي متفاوتي هستند، در حالي كه ديگران بر روي يك رويكرد گسترده و عمومي متمركز مي شوند.

در هر صورت، خوب است كه دركي از مفاهيم اصلي سئو را داشته باشيم.

چقدر بايد اين مقاله را بخوانم؟

اگر در مورد بهبود ترافيك جستجو جدي هستيد و با سئو آشنا نيستيد، توصيه مي كنيم همگام با اين راهنماي به جلو برويد. ما تلاش كرده ايم تا مفهوم سئو را تا جايي كه ممكن است براي شما آسان نماييم تا درك بهتري از آن بدست آوريد.

هر بخش از اين راهنما براي فهم تاثير عملي بهينه سازي موتورهاي جستجو بسيار مهم است پس با ما همراه باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.