شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

با اسرار زيبايي زنان ترك آشنا گرديد

با اسرار زيبايي زنان ترك آشنا گرديدتجميل الانف چرا زنان ترك زياد قشنگ هستند؟ شك و ترديد نكنيد كه زيبايي در زنان تركيه آمار زياد بالايي داراست . صحت دارد كه اكثري از رنگ موها , رنگ ديده و صورت آنان به ژنتيك مربوط مي شود ولي صرف‌ حيث از ژنتيك , آنان رموز ديگري نيز براي زيبايي خويش به عمل مي گيرند كه تجربه نشان داده است تاثير اختصاصي به شخصي در زيبايي دارااست . 
با وجود آنكه تركيه يكي توليدكنندگان حساس مواد آرايشي و بهداشتي است ولي خانم‌هاي تركيه براي زيبايي به‌دنبال شيوه هاي معمولي و ارگانيك مي گردند . صحت دارد كه هر فرهنگي تعريف خويش را از زيبايي دارااست و زنان تركيه نيز نظير هر زن ديگري در‌اين جهان مي خواهند قشنگ باشند البته نسبتاً منشاء تمامي زيبايي آنان در آشپزخانه‌هاي‌شان است . 
بعضا از اين راه‌ها و راهنما‌هاي زيبايي زنان تركيه را شما نيز مي توانيد آزمون نمائيد . 
صابون سياه پوست را جديد ميكند زنان تركيه به حمام‌هايي ميروند كه به گرمابه تركيه داراي اسم و رسم است و از قرن‌ها پيش به هم پيوسته است . اين گرمابه نه‌تنها پوست‌شان را صاف و ابريشمي مي نمايد بلكه سبب گشوده شدن منافذ پوست براي تعريق نيز مي شود . 
يك صابون خاص سياه موجود است كه نسبتاً در همگي جاي عالم دردسترس است و منجر پاك كردن عميق پوست شده و نظير اسكراب كار مي نمايد . با استفاده از اين صابون خواهيد روئت كرد كه پوست مرده‌تان شسته شده و جاي آن را پوست جديد و نو ميگيرد . 
موم شكر براي موهاي زائد اصلاح كردن موم شكر دوچندان معمولي است به گونه اي كه نه‌تنها در از بين بردن موهاي بيش تر تن اثرگذار است بلكه در لايه‌برداري پوست مرده نيز استفاده مي گردد . 
دو فنجان شكر سپيد را با يك‌چهارم فنجان آب ليمو و يك‌چهارم فنجان آب ادغام نماييد و روي گاز بجوشانيد . سپس بگذاريد سرد شود و زماني به ميزان كافي براي استفاده دلخواه بود ( نخستين با انگشت آزمون نماييد كه سرد باشد ) آن را در نواحي كه ميخواهيد موهاي زائد آن را برطرف نماييد بماليد و برخلاف جهت رشد موها آن را بكشيد . 
براين اساس موها كمتر رويش مي‌نمايند و كمتر نيز تحريك ميشوند . 
رفع خستگي با هندوانه آب هندوانه را با امداد پنبه روي صورت‌تان بماليد و 15 دقيقه بگذاريد روي صورت‌تان بماند . اين يكي شايسته ترين روش‌ها براي رفع خستگي پوست است . 
گلاب پوست‌شان را زنده مي كند زنان تركيه گلاب را خيلي دوست دارا هستند . آن ها از اين عصاره گل سرخ براي شادابي پوست‌شان استفاده مينمايند . در صورتيكه گلاب در اختيار نداشته باشيد , مي توانيد خودتان آن را تهيه و تنظيم فرماييد . 
فقط چيزي كه اضطراري داريد گلبرگ‌هاي رز است كه بايستي در آب بجوشانيد و بگذاريد آب سرد شود . در حالتي كه نيز گلاب داريد , مي توانيد آن را روي صورت‌ و بدن‌تان اسپري نماييد . اين عمل به فروكش كردن جوش‌ها امداد كرده و پوست را در وضعيت تعادل نگه ميدارد . 
بخش اعظمي از دختران تركيه گذشته از آنكه صورت‌شان را پيرايش نمايند آن را با گلاب مرطوب ميكنند . 
ماست ناخن‌ها را سفت مي نمايد مردمان تركيه حقيقتا مضمون‌ ماست خوشمزه را مي فهمند , به همين منظور است كه مدام يك ظرف از آن همراه وعده‌هاي غذايي‌شان مي باشد . هيچ جاي تعجب ندارد كه مزاياي ميل كردن ماست در هضم طعام يك ادله اصلي مصرف آن است ولي حقيقت اين است كه ماست براي زنان تركيه استفاده فرنگي نيز داراست . 
بخش اعظمي از مردمان تركيه آن را به طور مي‌مالند يا اين كه با آب ليمو تركيب ميكنند و روي دست‌هاي‌شان مي‌زنند . اين يك راه و روش موءثر براي سلامت نگه‌داشتن دست‌ها و ناخن‌هاست . 
روغن فندق , پوست را مرطوب مي نمايد روغن فندق در تركيه ساخت مي شود و بها زياد قابل قبولي دارااست . روغن فندق چندان چرب نيست و از اين لحاظ براي پوست‌هاي چرب فراوان دلخواه است و نه‌تنها سبب مرطوب شدن پوست بلكه منجر توليد رنگ مطلوب پوست نيز مي شود . 
ماسك عسل ماسك عسل يكي‌از بهترين‌ ماسك‌هايي است كه مي‌توان استفاده كرد چون دربردارنده نمك‌هاي معدني , ويتامين‌ها و اسيدهاي آمينه است . اين معجون از زمان مصر باستان وجود داشته و سبب ساز مرطوب شدن پوست مي گردد . افزودن مقداري آب ليمو قادر است فيض بهتري ساخت نمايد . 
روغن بادام براي مژه‌هاي بلند اشخاصي كه مي خواهند مژه‌هاي بلند و تيره داشته باشند , مي بايست هر شب از روغن بادام براي مژه‌ها استفاده نمايند . يك تا دو قطره از آن را روي انگشت تميزتان بريزيد و روي مژه‌ها بماليد . براي اين عمل خوب تر است از مبنا مژه در جهت نوك آن تكان فرماييد . عملكرد نمائيد ريشه مژه‌هاي‌تان را به آرامي ماساژ دهيد . 
خاك رس ماسكي ارگانيك وقتي كه كلئوپاترا براي استفاده از چشمه‌هاي ارگانيك به تركيه آمده بود از خاك رس محلي براي صورت و تن خويش استفاده كرد و نتيجه‌اي اعتقادوباور نكردني گرفت . 
خاك رس با آب تبديل به خميري ميشود كه مي‌توان به طور ماسك از آن استفاده كرد . اين ماسك امداد مي كند خون در صورت جريان پيدا نمايد . انجام اين فعاليت يك توشه در هفته پيشنهاد ميگردد . 
موهاي سلامت با روغن زيتون روغن زيتون براي تمامي چيز عالي است . ميتوانيد آن را تحت عنوان يك مرطوب‌كننده سلامت روي صورت و بدن‌تان استفاده فرماييد . 
روغن زيتون براي هر دسته پوستي چه بسا پوست چرب نيز مطلوب است صرفا مي بايست در بخش ها چرب كمتر مصرف شود . ميتوانيد از روغن درماني براي درخشان شدن موهاي‌تان استفاده فرمائيد . 
روغن را به سرتان بزنيد و استارت به ماساژ پوست راز و موهاي‌تان فرماييد . آن گاه آن را با كلاه يا اين كه حوله بپيچيد و براي تعدادي ساعت يا اين كه كل شب بگذاريد روي سرتان بماند . صبح روز سپس با آب داغ آن را بشوييد . 
طوطيا طوطيا يك كدام از رموز زيبايي است كه از زمان مصر باستان موجود هست . طوطيا همراه پودر سياه استفاده مي گردد ولي فعلا برندهاي گوناگون آن را ايجاد كرده و در اختيار قرار داده‌اند . استفاده از طوطيا سبب روشني ديده و درشت‌تر به لحاظ وصال آن مي شود . 
ليمو ويتامين را تامين ميكند هنگامي در خزينه ميباشيد يا اين كه زير دوش - يك ليمو را به دو نيم تقسيم فرماييد و آن را روي صورت‌تان بماليد . مراقب باشيد حين استفاده از ليمو آن را به چشم‌هاي‌تان نزنيد . اين عمل چه بسا خوبتر از تمام كرم‌هاي لوكس دربردارنده ويتامين C فعاليت مينمايد . آن‌گاه پيرايش به نيكي روي صورت مي‌نشيند . 
حنا , ‌ آرم حساس بدني حنا در حين عثمانيان براي نگارگري تن استفاده مي‌شده و به حيث مي رسد بيشتر مرتبط با فرهنگ وتمدن آنهاست . 
حنا نوعي رنگ مو ارگانيك هم به حساب مي‌آمده , ضمن آنكه بعداز اپيلاسيون در نقاط متعدد تن استفاده مي‌شده است . حنا نه‌تنها براي تزئين پا و دست استفاده مي شد بلكه عمق رنگ حنا نشان مي‌داد كه زني در عصر تخم‌گذاري است يا اين كه خير , به همين بهانه معمولا بعداز قاعدگي مورد استفاده قرار مي‌گرفت . 
نكته حائض اهميت راجع به حنا آن است كه در حالتي كه آن را براي كف پا استفاده فرمائيد از ترك خوردگي آن جلوگيري ميشود . 
خبرنامه در قبال اين متن ها و پيشنهاد ها مسئوليتي ندارد و خوب تر است هر كاري با لحاظ دكتر معالج كارشناس صورت پذيرد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.