شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

آيا مي شود بعداز كاشت موي , موهاي كاشته شده در گير ريزش شوند؟

 اگر علت ريزش موي ريشه يابي و معالجه نشود احتمال دارد پس از گذشت مدتي موهاي كاشته شده هم به نظير موهاي نخستين مبتلا ريزش مي گردند و يا اين كه چه بسا احتمالا بعداز كار كاشت تعداد متعددي از فولكول هاي كاشته شده پرورش نكنند و سود دلخواه حاصل نشود . در حقيقت عواملي كه در تن موجب تضعيف ريشه موها مي گردند شايد بازدارنده رشد فولكول هاي كاشته شده و يا اين كه ريزش دوباره موهاي پرورش كرده بعداز مدتي گردند . 
به همين دليل زياد با اهميت است كه پيشين از انجام كار كاشت علل ريزش موي رفع گردند , اين دستور نيز امداد به كسب سود خوبتر مي نمايد و نيز از اقبال ريزش دوباره موها مي كاهد . 
چرخه ريزش و رشد موها چه طور است؟ 
در يك شخص معمولي هر گاه تار مويي ريخته ميگردد مجددا مويي از به عبارتي نقطه استارت به رشد مي نمايد و پس از مدتي به مويي بي نقص به مثل گذشته تبديل ميشود . 
ولي در برخي از اشخاص به دلايلي از قبيل ازدياد هورمون دي هيدروتستوسترون ( DHT ) , فقدان ويتامين ها و مواد معدني و بقيه مشكلات متابوليكي در تن ريشه موها ضعيف و كوچك شده و اين دستور منجر مي‌شود مويي كه جايگزين گيسو ريخته شده مي گردد نازك خيس از قبلي باشد . در صورتي‌كه اين عوامل رفع نشوند به مرور موها نازكتر از پيشين شده بعد به صورت كركي در آمده و در غايت كاملا از بين مي‌روند . لازم به ذكر است زماني كه ريشه گيسو زدوده شود ديگر هيچ دارو و روش درماني موجب پرورش دوباره گيسو نخواهد شد و تمامي معالجه هاي طبي وقتي مفيد مي‌باشند كه ريشه موها زنده باشند . 
اين رخداد براي موهاي كاشته شده هم مي تواند فيس دهد . در كاشت گيسو معمولا فولكول ها از پشت رمز و نصيب بالاي گردن برداشته مي گردند كه بزرگتر از فولكول هاي بقيه بخش هاي رمز هستند به همين خاطر در ساليان ابتدايي كم كم فرد شاهد ريزش موهاي كاشته شده خواهد بود ولي درصورتي كه محافظت هاي اضطراري صورت نگيرد اين موها هم ضعيف و در غايت در گير ريزش مي گردند . 
آيا روش كاشت تاثيري در جلوگيري از ريزش دوباره موها دارد؟ 
خير , ولي گزينش روش مطلوب و فريم پزشكي مجرب صد رد صد امداد به كسب سود خوب تر و ارگانيك مي نمايد البته تضميني براي عدم ريزش دوباره موها در سالهاي آن‌گاه نخواهد بود . 
روشن است موهاي كاشته شده هيچگاه به نظير موهاي اول و دوران جواني شخص نخواهند بود و در حالتي كه موهاي ارگانيك و نخستين در گير ريزش شده اين احتمال براي موهاي كاشته شده هم هست . 
يك‌سري نكته و سفارش براي كسب فيض خوبتر و جلوگيري از ريزش موهاي كاشته شده 
1 . سن مطلوب براي كاشت موي در آقايان بالاي 30 سال است , قبلي از 30 سالگي مرحله هورمون ها در تن متغير است براي مثال ميزان ترشح اكثري از هورمون ها در يك شخص 24 ساله با شخص 27 ساله با آنكه تنها 3 سال اختلاف سني دارا‌هستند گوناگون است به همين علت در ساليان جواني شاهد تغييرات عقلاني و جسماني زيادي در اشخاص ميباشيم . البته بعداز 30 سالگي مرحله هورمون ها به يك ثبات نسبي مي‌رسد و كم كم شاهد تغييرات ناگهاني خوا هيم بود و اين قضيه از اقبال ريزش دوباره موها مي كاهد . 
2 . با حيث دكتر معالج كارشناس از 2 ماه پيشين از كاشت و تا 6 ماه بعد دوز مطلوب از ويتامين هاي D , E , B5 , B12 و بيوتين مصرف فرمائيد . 
3 . پس از فعاليت كاشت سفارش مي شود آقايان روزمره 300 الي 500 ميليگرم گياه نخل اره اي ( Saw Palmetto ) به صورت تكميل كننده غذايي مصرف نمايند . اين گياه از تبديل هورمون تستوسترون به دي هيدروتستوسترون جلوگيري مي نمايد و عملكردي شبيه با قرص فيناسترايد دارااست و براي خانم ها پيشنهاد مي شود بعداز كاشت گيسو به دوران 6 الي 12 ماه از گياه دم اسب ( Horsetail ) استفاده نمايند اين گياه امداد به استحكام ريشه موها و ساخت كلاژن مي نمايد . 

تجميل الانف

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.